warna warni kem exco

assalamualaikum WRB.. alhamdulilah.. sekali lagi aku panjatkan kesyukuran kepada Yang Maha Esa atas segala nikmat kurniaan yang tidak terhin...

assalamualaikum WRB.. alhamdulilah..
sekali lagi aku panjatkan kesyukuran kepada Yang Maha Esa atas segala nikmat kurniaan yang tidak terhingga..
jika hendak dihitung-hitung malah dikira, tidak mungkin tercapai dek akal untuk menghitung segala nikmat yang dikurniakan oleh Allah SWT. alhamdulilah sekali lagi.

detik berlalu, aku teringat,sudah lama tidak aku updated entry ke dalam diari eletronik aku ini. entry lama yang aku updated tentang perkhemahan BSM. ok, sekarang ini adalah entry tentang satu lagi kisah dalam hidup aku. ingat, segala yang berlaku akan aku updated, cuma cepat dan lambat sahaja.. tapi selalunya memang akan lambat la. standard, jwpn mahasiswa.. haha

baiklah, dibawah bawah ini adalah gambar2 pada kem EXCO desasiswa Tekun di tanjung harapan perak. kem ini diadakan di awal semesta kalau tak silap aku bulan 11 yang lepas dan sekarang aku baru nak updated masuk dalam blog, argh, takpe la sekurangnya ada la jugak bahan. kalau tidak setiap bloggers yang klik masuk dalam blog ini asyik dihidangkan dengan cerita lama...

seronok, teruja dan yang paling penting ukhwah yang terbina antara kami. pengarah projek bagi kem ini tak lain tak bukan adalah cik yasmin iaitu salah seorang exco Protokol dibawah portfolio aku. orangnya simple, penuh dengan falsafah dan yang penting very independent woman. oarang macam inilah yang kita nak cari, baru boleh buat jadi bini, orang yang independent ini selalunya pandai jaga diri dan sangat tegas dan dia tahu apa yang nak buat, hasilnya kem ini berjalan dengan lancar walaupun kena marah dengan fasilitator, standard la mana-mana kem pun bab bab kena marah sebab pengurusan masa itu benda standard dan merupakan salah satu point tok mengahangatkan lagi kem tersebut.

yang bestnya, kami kena masak sendiri, lepas tuh kena hidupkan api sendiri, memang muka aku la nak kena hidupkan api, nasib baik orang kampung tahu la sikit nak hidupkan walaupun lambat sikit. yang bestnya, first time aku rasa masak sayur goreng letak kunyit.. maklumlah orang laki masak, campak kan semua dalam kuali gaul-gaul, dah siap.. makeit simple and short..

makan pula cara dalam dulang. yang bestnya aku jadi chef untuk masak nasi pakai kayu api. fuh wa cakap lu beb, memang terangkat la nasi tu aku masak. bayangkan 3 periuk kot, yang penting walaupun gabra nasi tak masak, tapi kehenseman tu wajib jaga.. haha. last day nak dijadikan cerita kami pun dibenarkan terjun tasik, fuhh seronok punya seronok, kawan aku yang sorang ni kaki dia cedera kena kulit kepah, terhiris darah ngalir macam air, ye lakan kaki tgah kecut sebab baru berendam.. itulah padahnya kalau berseronok, aku la yang jadi first aider dia. nasib baik aku ni PBSM.. hahaha. nak bagitau jugak kan..

yang paling penting aku enjoy, semua enjoy.. dan sekali lagi satu benda lagi telah terlakar dalam kenangan aku. satu lagi yang aku nak cakap, hayatilah dengan penuh kegembiraan segala yang berlaku dalam hidup ini semoga ia dipenuhi dengan warna warni.. wassalam.








































You Might Also Like

0 Komen