hari baru yang menerujakan

assalamualaikum dan selamat sejahtera buat semua tiada yang mampu aku katakan melainkan perasaan yang amat gembira dalam permulaan yang baru...

assalamualaikum dan selamat sejahtera buat semua


tiada yang mampu aku katakan melainkan perasaan yang amat gembira dalam permulaan yang baru ini.. setelah sekian lama menyepi, bukan niat untuk menyepikan diri. lantaran kesibukan sebagai YDP MPP USM, banyak perkara yang tidak mampu diluahkan dalam diari digital ini. tapi yang pastinya aku melalui tempoh masa yang amat menerujakan dan yang paling seronok serta semestinya paling mencabar diri. 



banyak perkara yang berlaku dalam kehidupan aku sepanjang satu sidang ini. semestinya dalam menempuhi ranjau berduri, aku bangun dan jatuh bersama sama dengan yang setia menyokong aku kiri dan kanan depan dan belakang. alhamdulilah, masih teguh. kepemergian ayah adalah takdir yang menguji iman aku dan keluarga. ayah ayah ayah.. pergi sudah setelah menderita sakit. dan aku tersenyum dalam pasrah dan redha dengan takdir Illahi. 


tinggal emak yang perlu aku jaga, permaisuri hati ayah ini. akan kubalas jasanya. 



dan semestinya puteri hati ayah yang satu ini. maruahnya ada dalam jagaan aku 



teruskan melangkah dengan  yakin. amanah tidak akan pernah aku persiakan. berjuang sehingga ke titisan keringat yang terakhir. 

kini aku perlu sedar, perjalanan hidup aku masih lagi jauh kehadapan. dan aku akan terus melangkah, melangkah dengan penuh gagah dan yakin. InsyaALLAH. aku yakin Allah sentiasa bersama aku. ;) 

You Might Also Like

1 Komen