sem baru semangat baru

assalamualaikum WRB sem baru semangat baru.. sekejap jer rasanya, sudah bermula sem baru, sem dua bagi tahun pertama. maknanya aku ada 7 sem...

assalamualaikum WRB

sem baru semangat baru..
sekejap jer rasanya, sudah bermula sem baru, sem dua bagi tahun pertama. maknanya aku ada 7 sem lagi untuk aku harung sebelum sampai ke satu titik noktah dalam diari hidup sebagai seorang budak ijazah.

satu bendaa yang aku belajar, for the next becoming sem, jangan buat tak tahu jer bila permohonan daftar kursus secara online sudah dibuka. haha. di sebabkan kelekaan aku, aku tertinggal untuk daftar kursus sem 2 secara online, padahnya semalam terpaksa naik bukit turun bukit di usm untuk daftar kursus secara manual. tapi alhamdulilah segalanya berjalan dengan lancar walaupun basah ketiak aku..

permulaan yang baik, alhamdulilah, segalanya adalah hak milik Allah. keputusan peperiksaan sem 1 telah pun diumumkan dan aku bersyukur, aku kira dengan unit (kredit hour) yang aku ambil, keputusan mendapat 3.45 untuk sem 1 amatlah berbaloi. walaupun tidak termasuk dalam dean list, tapi setidak tidaknya masih 3.00 ke atas. aku bersyukur. kalau nak diikutkan sangat, dengan last minute preparation untuk buat assg dan study last minit di tambah dengan cerita cerita korea yang aku layan saban malam, haha aku bersyukur sangat dapat keputusan macam itu. haha. Terima Kasih Ya Allah.

sepanjang cuti sem yang lepas, ada satu benda yang aku terkilan, aku kurang spend time dengan famili aku. aku masih tidak berasa puas bercuti lagi lagi bila lauk2 kesukaan aku, aku tak sempat nak suruh mak aku masak kesemuanya, sedangkan sebelum balik aku dah listkan 40 jenis lauk yang aku nak mak aku masak sepanjang cuti tapi hanya tertunai sebanyak 25 je.. huhu. mana tidaknya, aku balik ke kuala lumpur pun sudah lambat, 2 minggu lambat sebab aku siapkan rancangan perniagaan untuk fight dapatkan tempat iaitu dataran usahawan untuk berniaga, disamping seminar di HQ Putrajaya dan seminar di sungai petani, habis sahaja seminar di sungai petani baru aku balik K.l.

sampai sahaja di K.l aku sempat keluar dengan mak dan hang out keluar dengan kawan2 sehari, kemudian bos lama aku di Wakdol telefon minta tolong masuk kerja sebab anak dia sakit. hari hari aku kerja, sampailah sehari sebelum masuk semula ke usm baru aku berhenti. setiap malam pula aku adjust untuk SHASHAKA INOKREAT ENTREPRISE. alhamdulilah, thanks pada Ammar yang membuat tempahan untuk karnival di UIA Petaling Jaya last week. Alhamdulilah, penat memang penat tapi ini adalah rezeki yang Allah SWT berikan. lagipun kalau tak bekerja nak cari duit dekat mana kan, bukan boleh datang bergolek. nak harapkan duit PTPTN cukup cukup makan je. haha.

walau bagaimanapun aku seronok dengan kehidupan ini. semoga untuk sem yang baru ini aku akan di murahkan lagi rezeki oleh Allah SWT, semoga perniagaan Aiskrim goreng aku mendapat tempahan lagi banyak, semoga bisnes aku disini pun mendapat sale yang tinggi.

You Might Also Like

1 Komen