kecut

baru tadi aku post dekat Fb berkenaan produk ku yang bakal menemui pelanggan pada hari selasa ini di WAK DOL CAFE, KANTIN VICTORIA.. dan bar...

baru tadi aku post dekat Fb berkenaan produk ku yang bakal menemui pelanggan pada hari selasa ini di WAK DOL CAFE, KANTIN VICTORIA.. dan baru tadi juga aku selesai memproduce produk ku sebanyak 409 biji. hampir nak tercabut tangan menekan acuan.. tapi bila terkenangkan habvuan yang bakal dinikmati serta cita-cita yang makin menghampiri, aku tidak hiraukan segala kesakitan. aku ingin sekali bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian... ini juga aku andaikan sebagai satu platform yang dipanggil menyediakan payung sebelum hujan. andai orang kata aku ini terlalu bercita-cita, yer memang betul.. aku memang sangat bercita-cita.. impian masih banyak yang belum terlaksana, jadi harus kerja kuat, malu tolak tepi, pakai bedak sepuluh inci untuk menutup segala malu.. aicehh.. haha, persetankan malu, kalau malu sampai bila nak berjaya kan.,?

sekarang ini macam2 berita yang kita dengar, di surat khabar lah, di radio lah, di berita lah, macam2 fitnah yang menular dalam kalangan masyarakat kita, tidak takutkah mereka-mereka ini dengan balasan azab Allah SWT nanti?.. mungkin ini juga petanda hari sudah menghampiri masanya untuk kiamat, mana tidaknya, jika Malaysia yang berada di luar lingkaran api pasifik pun terasa bahang gempa bumi dan mengahadapi ancaman tsunami, jadi apakah makna ini semua jika bukan ianya adalah petanda akhir zaman?..

aku takut, aku jadi kecut perut, amal di dada masih belum penuh, doasa hari2 aku lakukan, sebesar hama pun aku takdapat lindingkan dari yang Maha Pencipta apatah lagi hari2 melakukan dosa2 yang besarnya bukan sebesar hama malah lebih besar dari itu.. harap masih sempat bertaubat sebelum matahari muncul disebelah Barat..

You Might Also Like

0 Komen