chembong

bismillah.. kadang kala mood datang membuak-buak rasa nak letakkan entry baru, cerita baru, bila sampai kat cc, dah bayar untuk berapa jam y...

bismillah..

kadang kala mood datang membuak-buak rasa nak letakkan entry baru, cerita baru, bila sampai kat cc, dah bayar untuk berapa jam yang nak lepak, bila dah buka fb, hilang semua cerita, rasa malas bergayut-gayut kat hati.. tapi sekarang rasa macam mood dah nak datang balik, jadi sekarang aku nak cerita tentang apa yang terjadi di kampung chembong rembau,..

umum sudah tau, rasa malas seringkali hadir bila parents ajak balik rembau, mostly, kehidupan aku banyak aku habiskan di kampung di kedah.. sana lagi best, tok ngan tok wan pon sporting.. bukan nak kata rembau tak best.. walaupun pada hakikatnya memang macam tuh, nak dijadikan cerita hajat dihati memang tak mau balik.. balik pun bukan nyer balik umah sendiri tapi balik rumah nenek sedara yang dah ada cucu sendiri, jadi of course la dia takkan layan cucu orang lain macam cucu dia sendiri kan?.. haha. aku yang beria2 tak nak balik tetiba abang aku yang lepas, alasannya motor rosak so dia akan balik sendiri keesokkan harinya, tapi hampeh betul bila dia kol kata motor dia tak siap siap lagi..

kenduri kawen stail kampung?.... apa yang aku nak komen, huh... malas aku nak komen.. aku bukan berlagak yer, selama ni pun aku lebih prefer kenduri kawen stail kampung dari kenduri kawen stail bandar, dimana gotong royong nyer ada, suasana itu ada, tapi kenduri kawen ini memang stail kampung tapi pakai katering dar.. kelam kabut, sebab kelam kabut itulah buat huru hara.. masing2 tak puas hati.. aku lagi lah hangin..

adatlah manusia, aku ini hangin sekejap jer, tapi bila dah nampak benda yang lucu seronok hilang lah hangin aku, bila nampak sepupu sepapat aku yang main kejar2 ngan kucing buat aku terhibur sekejap, chop bukan sepupu btol, tapi bak kata mak, itu dua pupu ko, yang itu tiga pupu ko.. so consider sepupu la kan?.. jangan jadi kupu2 sudah.. haha

ada lagi satu yang buat aku nak tergelak bila ada sepupu bapa aku yang amik kesempatan buat direct selling.. ouh, ada tujuan juga balik kampung ini rupanya.. haha, bak kata mak aku, cuba ko tengok tuh, dulu jual tudung, sekarang bila dah kurus jual ubat kurus pulak.. haha. yang lawak nya, cara dia nak pujuk orang beli barang dia,.. habis semua hikayat cina dia cerita memandangkan ubat kurus itu asalnya dari negara China. yang aku dengarlah, hikyat ubt kurus tuh katanya, 400 tahun dulu ada lah seorang maharaja china ni dia ada banyak gundik tapi kebanyakkan gundik china yang dia guna macam pakai buang jer, tapi ada seorang gundik ini dia tak buang2 means selalu guna la.. jadi rahsianya, adalah ubat kurus yang dijual itu lah.. aku pun terpesona ngan gaya dia berceria penuh semangat.. tapi tak rugi pun sebab ada yang masuk umpan..

jadi itulah sedikit sebanyak citer di kampung.. lagi satu, kepada mamat yang nak tengok rusa tapi tak kesampaian tuh.. minta maaf banyak2 lah, lainkali k.. haha

You Might Also Like

0 Komen